donderdag 7 september 2017

Bubble Words review (woordspel)

top 10 leuke games woordpuzzel

Vind jij taal leuk of hou je van woordpuzzels, kruiswoordpuzzels of sudoku? Dan zul je vast weleens een van de volgende woord games hebben gespeeld: Wordfeud, WordBrain, WordOn, WoordSnack, Woordzoeker, Ruzzle etc. De populaire game Bubble Words hoort ook in deze categorie thuis en is zeker een aanrader als je van woordpuzzels houdt. Een voordeel van dit spelletje is dat er geen tijdsdruk op zit en je speelt niet tegen iemand anders online. Het is een game dat je alleen speelt en op je eigen tempo. Lees snel mijn ervaring met Bubble Words en ik weet vrijwel zeker dat dit straks je nieuwe favoriete game is waar je nog heel veel uurtjes plezier aan gaat beleven. Bubble Words staat wat mij betreft bovenaan in de woord games top 10!







Wat is Bubble Words?

Bubble Words is een populaire game voor Android en iOS. Het is een woordspel waarbij je, door met letters te puzzelen, woorden moet maken. Hoe meer letters het woord heeft, hoe hoger je score.

Waar kan ik Bubble Words downloaden?

Je kunt deze woord game downloaden van de Google Playstore en van de appstore van Apple.

Is Bubble Words een gratis game?

Ja! Deze populaire woordgame kun je gratis downloaden. In de Google Playstore staat erbij vermeld dat er advertenties in het spel te zien zijn, alleen ben ik ze nog niet tegengekomen. Dit vind ik een groot voordeel ten opzichte van andere spellen zoals Woord Snack, Roll the Ball, Block! Hexa etc. Bubble Words heeft wel ingame aankopen. Je kunt namelijk goudstaven kopen die je kunt inruilen voor een nieuw leven of voor hints. De prijs van 10 goudstaven is € 0,99. Hoe meer je tegelijk koopt, hoe goedkoper ze per stuk worden.

Hoe ziet Bubble Words eruit?

Ik vind Bubble Words er supergoed uitzien! Je kunt zien dat de makers echt verstand hebben van goede games maken. De look & feel van deze populaire game heeft wel iets weg van een Disney film zoals Finding Nemo. De letters, waarmee je woorden moet maken, zitten onder water in luchtbellen. Niet alleen de getekende figuurtjes zien er leuk uit, maar ook de animaties zijn erg goed gemaakt.




Speel je zo vaak spelletjes dat je een goede powerbank voor je smartphone moet kopen?
Bestel voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je powerbank de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com




Hoe moet je Bubble Words spelen?

Zoals ik eerder vertelde zitten de letters in luchtbellen in een veld van 16 of 25 letters. Het is de bedoeling dat je woorden gaat maken door de letters in de luchtbellen aan te raken. Wanneer je woord is goedgekeurd, zullen deze luchtbellen verdwijnen is schiet alles omhoog net zoals in Tetris. De open plekken onderaan worden opgevuld door nieuwe letters.

Kun je in Bubble Words ook bonussen verdienen?

Ja, in deze woordpuzzel game kun je ook bonussen verdienen. Je kunt bijvoorbeeld bonussen verdienen door een aantal letters te gebruiken. Bij 4 letters krijg je een bonus, bij 5 letters weer een andere bonus etc.

Is Bubble Words een verslavende game?

Ik vind van wel. De makers weten precies hoe ze het woordspel verslavend moeten maken. Ze gebruiken hiervoor allerlei elementen zoals vrolijke zoete kleurtjes, snelle animaties en leuke muziek. Er gebeurt zoveel in het spel dat je soms niet weet waar je kijken moet. En elke keer als je een mooi woord hebt verzonnen, slaan de complimenten om je oren. Het doet mij een beetje denken aan bijvoorbeeld Candy Crush, waar ook psychologische elementjes in zitten zodat je het spel maar blijft spelen. Vaker dan je soms eigenlijk wilt.






In het begin is Bubble Words nog redelijk makkelijk om te spelen, maar vanaf ongeveer level 40 wordt het al snel wat moeilijker. Hier verlies je weleens levens. Een leven wordt wel automatisch aangevuld, alleen duurt dat een bepaalde tijd. Je zult dus even moeten wachten. Maar.. natuurlijk kun je ook doorspelen in ruil voor goudstaven. En deze goudstaven kun je verdienen of kopen. Wanneer je de game wilt verlaten krijg je een zielig kijkend krabbetje te zien, waardoor je bijna geneigd bent om het spel niet te verlaten maar toch door te spelen.

Tevens kun je vrienden uitnodigen om ook dit leuke woordspel te spelen. Elke keer wanneer je een level hebt gespeeld, zie je of je score beter is dan dat van je vrienden. Nu is er dus een extra uitdaging om nog beter en vaker het spel te spelen! Het mooie aan Bubble Words is dat er geen tijdslimiet aan zit, zoals bij Ruzzle bijvoorbeeld wel hebt. Dit maakt het spelen net wat leuker vind ik. Je hebt genoeg tijd om een goed woord te zoeken. Je speelt de game in je eentje op je eigen tempo.


Is deze woordpuzzel geschikt voor kinderen?

Ondanks dat de woordgame op een gegeven moment best moeilijk wordt zijn de eerste levels zeker wel geschikt voor kinderen. Mijn zoontje van 5 vindt het spelletje superleuk om te spelen en zit al op level 18. Het spelletje is uitermate geschikt om zijn woordenschat uit te breiden. Soms kun je als ouder even meekijken en wat tips geven natuurlijk. Zo leert je kindje spelenderwijs nieuwe woordjes.

Bubble Words tips & tricks 

Probeer zoveel gebruik te maken van bonussen. Deze krijg je als je woorden van een bepaald hoeveelheid letters maakt. Probeer ook lange woorden te maken. Ik kijk altijd of ik de letters S, C en H kan vinden en probeer daar een woord mee te maken. De letters hebben namelijk een hogere letterwaarde en je hebt al 3 letters gebruikt voor een woord.

Mijn Bubble Words ervaring en conclusie

Mijn ervaring met Bubble Words is volgens mij wel duidelijk. Ik ben verslaafd aan de game! Ik heb veel andere woordgames zoals Ruzzle, Wordfeud, WordBrain, WordOn, WoordSnack en Woordzoeker gespeeld, maar na een lange tijd raak je er toch een beetje op uitgekeken. Bubble Words is een mooie nieuwe vervanger van deze spelletjes en veerveelt me nog lang niet!

Zoals ik al vertelde ziet de game er erg goed uit en weten de makers het spel super verslavend te maken. Soms denk ik weleens; ik ga nog even 1 of 2 levels spelen in bed voor dat ik ga slapen en zie dan al snel dat het 2 uur later is op de klok. Pas op dus voordat je het gaat spelen. Wat mij betreft is deze nieuwe woordgame zeker een aanrader!

Pluspunten
+ Verslavend!
+ Goed voor je woordenschat
+ Ziet er super leuk uit!

Minpunten
- Verslavend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...