woensdag 7 augustus 2013

Instafood review: een leuke, populaire app om te laten zien waar of wat je eet

instafood gratis download google play ios itunes

Wat is Instafood?

Instafood is een gratis app, voor Android smartphones (Google Play) of iPhones (iTunes). Het is van dezelfde makers als Instaweather en Instaplace, namelijk Byssmobile. Met deze leuke app kun je foto's maken of gebruiken waar je een laag overheen kunt leggen. Deze laag bevat dan leuke teksten of pictogrammen dat met eten en drinken te maken heeft. De afbeelding kun je dan meteen uploaden naar social media zoals Facebook, Twitter en Flickr. Op deze manier kun je je vrienden direct laten zien waar of wat je aan het eten of drinken bent.

Is Instafood een populaire app?

Ik denk dat Instafood nog niet zo populair is. Zijn grote broer, Instaweather, is populairder. Dit komt met name door de vakantieperiode en de warme zomertemperaturen van de afgelopen tijd. Misschien dat na de vakantieperiode Instafood een grotere rol gaat spelen. Op dit moment zie ik nog maar weinig Instafood foto's voorbij komen op social media. Een tijdje was Instaweather een ware rage en nu zie ik regelmatig Instaplace foto's voorbij komen. Er is een gratis versie zonder reclame verkrijgbaar en er is een betaalde uitgebreidere versie te krijgen zonder reclame.


Wat voor skins zijn er te krijgen voor Instafood?

In de gratis versie van Instafood zijn er verschillende skins te krijgen, maar ik vind ze niet zo bijzonder. Wat ik wel weet is dat er tussen Android en iOS verschillen zijn. Op iOS zijn leukere skins te krijgen volgens mij. Zo kun je kiezen uit teksten als 'It's coffee time', 'healthy food', 'fresh' of andere teksten. De app kan zelfs het adres waar je zit erbij plaatsen. Dit is leuk wanneer je in een café of restaurant zit. Ik vind de skins een beetje tegenvallen. Ze hadden er veel meer leuke dingen van kunnen maken. Ik snap ook wel dat ze met de gratis versie jou willen verleiden om de betaalde versie te downloaden, maar als je andere gratis apps (zoals Photoshop Express van Adobe of Instagram) gaat vergelijken met deze, dan krijg je in verhouding maar weinig. Te weinig vind ik.

instafood gratis download google play ios itunes


Mijn conclusie

Instafood is op zich een leuke app om een keer te gebruiken, maar meer dan dat is het ook niet. Dit komt vooral omdat de gratis versie veel te kaal is naar mijn mening. Wat mij betreft een leuke app, maar dan moeten ze de light versie wel gaan uitbreiden. Anders wordt het denk ik een flop.



Wil je leuke eet- of drinkfoto's delen via social media?
> Check dan Instafood eens!

Wil je je vrienden via een leuke foto laten weten waar je bent?
Check dan Instaplace eens!

Wil je een leuke vakantiefoto delen via social media?
Check dan Instaweather eens!




Leuke, handige artikelen bestellen bij Bol.com?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wanneer jij nog opmerkingen, commentaar of toevoegingen hebt, laat het ons dan weten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...